Akcijske figure mogu biti vrlo raznolike, no sve se slažu u tome da svojom detaljnom izradom i pokretljivošću nude djeci sjajnu i uzbudljivu igračku
Prema povijesti, izraz akcijska figura prvi je put upotrijebila tvrtka Hasbro kada je 1964. godine počela reklamirati lutku visine 11,5 inča namijenjenu dječacima, G.I. Joe. Budući da su djevojčice imale Barbie lutku, koju su već nazivali lutkom, Hasbro je smatrao da, ako želi uspjeti među dječacima koji ne žele igrati s lutkama, mora smisliti drugo ime za ove vojne figure. Tako je nastao izraz action figure. Kako bi ove figure popularizirali izvan američkog tržišta, Hasbro je proizvodna prava ustupio nekoliko tvrtki. Godine 1974., kako bi smanjio troškove, Takara je smanjio veličinu figura s 11,5 inča na 3,34 inča i počeo ih prodavati kao Microman. Ova serija postavila je temelje za manju veličinu figura i transformirajuće robotske igračke.
Godine 1971. Mego je također ušao na scenu i počeo proizvoditi figure temeljene na Marvel i DC likovima. Mego figure bile su iznimno popularne i danas imaju visoku kolekcionarsku vrijednost. Ova tvrtka donijela je Microman iz Japana, a u Americi ga je plasirala kao Micronaut. Međutim, 1976. Kenner je preuzeo prava na proizvodnju Star Wars figura, a Mego je izgubio zamah. Nakon uspjeha 3,34 inčnih Star Wars figura, manja veličina postala je industrijski standard.
Osamdesetih godina nastalo je mnogo novih serija akcijskih figura, koje su tvrtke najbolje mogle reklamirati putem animiranih serija emitiranih na televiziji. Među najuspješnijima su bili Masters of the Universe, G.I. Joe, Thundercats, M.A.S.K., da spomenemo samo neke. U prvoj polovici desetljeća Takara je ponovno osmislio Microman i sa serijom Micro Change stvorio koncept živog robota. Micro Changeeri su bili kućanski predmeti koji su se mogli pretvoriti u vozila ili robote i zajedno su se borili s Micromanima. Godine 1984. Hasbro je stekao prava na robote i spajanjem Takara Micro Change i Diaclone serija stvorio Transformerse.
Do kraja osamdesetih godina sve je više bilo kolekcionara koji su svoje figure držali u neotvorenom stanju, za izlaganje ili kasniju prodaju. To je dovelo do zasićenja tržišta. Krajem osamdesetih i početkom devedesetih pojavile su se Teenage Mutant Ninja Turtles figure, koje su proizvedene u tolikom broju da im je vrijednost jedva bila viša od nekoliko dolara. Sredinom devedesetih stigao je novi val Star Wars figura i pojavile su se Spawn figure, koje su sugerirale da akcijske figure više nisu namijenjene samo djeci. Od tada je fenomen počeo osvajati sve više oblika. Mjesečni tiskani časopisi i širenje interneta sve su više popularizirali hobi. Tada su nastali varijanti i naše voljene figure postajale su sve mišićavije, čak su nadmašile muskulaturu najvećih bodybuildera.
Današnjim obožavateljima i kolekcionarima mnogo je lakše, jer je izbor ogroman. Zahvaljujući tvrtkama kao što su ToyBiz, koja je sada dio Hasbroa, Mattel, DC Collectibles ili McFarlane Toys, Neca, Diamond Select. Ove američke tvrtke proizvode figure za mnoge filmove, TV serije, ali su također oblikovale glazbenike i sportaše. Akcijske figure su također vrlo popularne u Japanu i Dalekom istoku. U Hong Kongu dominiraju Hot Toys figure, dok u Japanu tržište kontroliraju Takara, Bandai S.H. Figuarts, Kaiyodo Revoltech, Good Smile Company Max Factory Figma i Square Enix Play Arts Kai.