Daljinski upravljani avioni i helikopteri prošli su kroz ogroman razvoj u posljednjih nekoliko godina, i danas je gotovo svaki zamislivi model dostupan na tržištu
Dok smo prije nekoliko godina mogli samo sanjati o tome da ćemo ikada upravljati daljinski upravljanim avionom ili helikopterom, danas je već teško odabrati onaj koji nam se najviše sviđa iz ogromne ponude. Ovaj eksplozivni razvoj prvenstveno se može zahvaliti modernoj elektronici i izumu koaksijalnog sustava kod helikoptera.
Nikome nije potrebno objašnjavati da je upravljanje zračnim vozilom mnogo složenije i kompliciranije nego zemaljskim. To nije drugačije ni kod modela, jer i umanjeni strojevi lete na istom principu kao i pravi. Upravljanje ovim sustavima zahtijeva više kanala na našem daljinskom upravljaču.
Najveći napredak bio je izum takozvanog koaksijalnog (dvostrukog rotora) sustava, što ukratko znači da je složena mehanika rotora helikoptera zamijenjena s dva rotora. To znači da, dok kod pravog helikoptera stražnji rotor sprječava okretanje oko osi, kod koaksijalnog sustava to čine lopatice koje se okreću u suprotnim smjerovima. To je važno jer su modeli postali mnogo lakši za upravljanje, a s druge strane, postali su mnogo jeftiniji za proizvodnju.
Osim toga, proizvodnja napredne mikroelektronike također je postala jednostavnija i isplativija na modernim proizvodnim linijama, tako da ono što je prije nekoliko godina smatrano luksuzom, danas je već uključeno u kontrolu većine helikoptera.
Letne karakteristike jednorotorskih helikoptera potpuno su iste kao kod pravih strojeva, što zahtijeva veće iskustvo zbog složenijeg upravljanja. Dok su koaksijalni helikopteri mnogo osjetljiviji na zračne struje, jednorotorski strojevi ostaju stabilni čak i u lošijim vremenskim uvjetima, ali njihovo upravljanje je također složenije.
Druga važna stvar bila je izum 2,4 GHz tehnologije bez smetnji, koja jamči da tijekom igre ništa neće ometati upravljanje i da nećemo izgubiti kontrolu nad našim strojem. Vrijedi spomenuti i litij-polimer baterije, koje povoljno utječu na naše vrijeme letenja. Danas je većina strojeva opremljena ovim tehnologijama.
Upravljanje našim helikopterom ili avionom zahtijeva mnogo veću pažnju i vježbu nego kod zemaljskih vozila, jer zbog veće brzine i visine nemamo uvijek priliku ispraviti pogrešno izveden manevar. Važno je da prije letenja uvijek pažljivo proučimo upute za uporabu našeg novog stroja i da prvi put letimo s modelom na mjestu gdje ne možemo udariti u ništa. Postoje strojevi koje možemo sigurno koristiti i na otvorenom, ali uvijek obratimo pažnju na vremenske uvjete, jer oni jednako utječu na letne karakteristike našeg helikoptera ili aviona kao i kod pravih strojeva.
U ponudi proizvođača Jamara i Carrera možemo pronaći širok izbor daljinski upravljanih aviona i helikoptera, koji zadovoljavaju potrebe i početnika i naprednih korisnika.